slika

Usvojeni prijedlozi za Nacrt budžeta Općine Novi Grad Sarajevo ispred Kluba vijećnika Narod i Pravda Novi Grad Sarajevo

 

Prijedlozi Kluba vijećnika Naroda i Pravde Općine Novi Grad Sarajevo među kojima su mnogi prihvaćeni te uvršteni u Budžet Općine Novi Grad Sarajevo za 2022. godinu:

  1. Pronatalitetne mjere 

Obrazloženje:

S obzirom na masovni odlazak stanovništva naše općine u inozemstvo zahtijevali smo da se u budžetu izdvoji posebna stavka na iznos od 300.000,00 KM u cilju podrške porodicama sa djecom. Uskladiti sa drugim nivoima vlasti i definisati to posebnom odlukom.

  • U Prijedlogu Budžeta za 2022. godinu definisana je nova pozicija u okviru Tekućeg transfera pojedincima pod nazivom „Tekući transfer za pronatalitetne mjere“ u iznosu od 250.000,00 KM za ove namjene.

 

  1. Projekat vodosnabdijevanja i kanalizacije, kao i izvođenje radova u naselja Rječica – nastavak od prošle godine 

Obrazloženje:

Iznos 120.000,00 KM - izdvojiti u budžetu

  • U prijedlogu Budžeta za 2022. godinu na poziciji 615100 predviđena su sredstva i to za:

c) izradu projektne dokumentacije za vodovodni sistem Rječica u iznosu od 50.000,00 KM;

d) izradu projektne dokumentacije za vodovodnu mrežu za MZ „Dobroševići“ u iznosu od 30.000,00 KM;

 

Također su planirana i sredstva od 200.000,00 KM za realizaciju građevinskih radova na dijelu distributivne mreže koja pripada rezervoaru „Donji Mihaljevići“ u MZ „Dobroševići“.

 

  1. Projekat za obuku neplivača osnovnih škola i za pripadnike boračke populacije

Obrazloženje:

a) Povećanje stavke za obuku neplivača osnovnih škola vratiti kao i prethodnih godina sa 50.000,00 KM na 75.000,00 KM; 

b) Povećanje stavke za pripadnike boračke populacije vratiti kao i prethodnih godina sa 20.000,00 KM na 25.000,00 KM;

  • U Prijedlogu Budžeta za 2022. godinu planirana su sredstva u iznosu od 70.000,00 KM za obuku neplivača učenika osnovnih škola te iznos od 30.000,00 KM za obuku neplivača pripadnika boračke populacije.

 

  1. OŠ "Avdo Smajlović"

Obrazloženje:

Izrada i montaža ograde oko škole i pripadajućeg zemljišta - iznos nakon procjene vrijednosti od strane predlagača.

  • U Budžetu za 2022. godinu planirana su sredstva za izradu projektne dokumentacije za OŠ „Avdo Smajlović“ u iznosu od 50.000,00 KM, a u saradnji sa  Ministarstvom obrazovanja KS će se pristupiti rješavanju ograde oko škole i pripadajućeg dvorišta.

 

  1. Putna infrastruktura

Obrazloženje:

Uređenje pristupnog puta za stanovništvo - ulica Mehmeda Kandelije - iznos nakon procjene vrijednosti od strane predlagača.

  • Prijedlog će biti razmatran i uključen u proceduru izrade programa Investicionog održavanja cesta u 2022. godini.

 

  1. Projekat kanalizacione mreže – ulica Mehmeda Arapčića

Obrazloženje:

Izrada projekta kanalizacione mreže u ulici Mehmeda Arapčica u iznosu od 10.000,00 KM

  • U Prijedlogu Budžeta za 2022. godinu planirana su sredstva za izradu projektne dokumentacije za kanalizacionu mrežu u ulici Mehmeda Arapčića u iznosu od 10.000,00 KM.

 

  1. Ulična rasvjeta u ulici Srđana Aleksića

Obrazloženje:

Ulična rasvjeta u ulici Srđana Aleksića - potez od Bulevar M. Selimovića do pasarele (zeleni pješački most) - 30.000,00 KM

  • Prijedlog će biti razmatran i uključen u izradu Programa javne rasvjete u 2022. godini.

 

  1. Projekat vodosnabdijevanja i kanalizacije, kao i izvođenje radova u naselja Rječica

Obrazloženje:

Veći broj domaćinstava u naselju Rječica i naselju Ahatovići duži vremenski period imaju problem sa vodosnabdijevanjem. Lokalni vodovod koji je postojao ranije nije dostatan za snabdijevanje svih domaćinstava usljed širenja predmetnih naselja. 

Bazeni iz lokalnog vodovoda nemaju dovoljnu količinu vode da se snabdiju sva domaćinstva, jer je nakon agresije na Bosnu i Hercegovinu izgrađen veliki broj novih stambenih objekata i hitno se moraju poduzeti aktivnosti kako bi predmetna naselja dobila vodu iz gradskog vodovoda. Potrebno je izdvojiti sredstva da se uradi projekat dovođenja vode i izgradnje rezervoara kako bi stambeni objekti bili priključeni na gradski vodovod. Planirati da se izdvoje sredstva sa svih nivoa vlasi (općinske i kantonalne) kako bi se završio projekat. Traži se posebna stavka u budžetu.

  • U Prijedlogu Budžeta za 2022. godinu na poziciji 615100 predviđena su sredstva i to za:
  1. Izradu projektne dokumentacije za vodovodni sistem Rječica u iznosu od 50.000,00 KM;
  2. Izradu projektne dokumentacije za vodovodnu mrežu za MZ „Dobroševići“ u iznosu od 30.000,00 KM;
  • Također su planirana sredstva od 200.000,00 KM za realizaciju građevinskih radova na dijelu distributivne mreže koja pripada rezervoaru „Donji Mihaljevići“ u MZ „Dobroševići“.

 

  1. Projekat vodosnabdijevanja i kanalizacije, kao i izvođenje radova u naseljima u MZ Dobroševići 

Obrazloženje:

Veći broj domaćinstava u naselju Dobroševići duži vremenski period imaju problem sa vodosnabdijevanjem. Lokalni vodovod koji je postojao ranije nije dostatan za snabdijevanje svih domaćinstava usljed širenja predmetnih naselja. 

Bazeni iz lokalnog vodovoda nemaju dovoljnu količinu vode da se snabdiju sva domaćinstva, jer je nakon agresije na Bosnu i Hercegovinu izgrađen veliki broj novih stambenih objekata i hitno se moraju poduzeti aktivnosti kako bi predmetna naselja dobili vodu iz gradskog vodovoda. Potrebno je izdvojiti sredstva da se uradi projekat dovođenja vode i izgradnje rezervoara kako bi stambeni objekti bili priključeni na gradski vodovod. Planirati da se izdvoje sredstva sa svih nivoa vlasi (općinske i kantonalne) kako bi se završio projekat. Traži se posebna stavka u budžetu.

  • U Prijedlogu Budžeta za 2022. godinu na poziciji 615100 predviđena su sredstva i to za:
  1. Izradu projektne dokumentacije za vodovodni sistem Rječica u iznosu od 50.000,00 KM
  2. Izradu projektne dokumentacije za vodovodnu mrežu za MZ „Dobroševići“ u iznosu od 30.000,00 KM
  • Također su planirana sredstva od 200.000,00 KM za realizaciju građevinskih radova na dijelu distributivne mreže koja pripada rezervoaru „Donji Mihaljevići“ u MZ „Dobroševići“.

 

  1. Sanacija potpornog zida u ulici Sulejmana Pačariza Hodže (Švrakino selo) u iznosu od 60.000,00 KM

Obrazloženje:

Sredstva za ovu stavku trebaju se umanjiti u dijelu budžeta koji nije urgentan, npr., dio planiranih izdvajanja za centar Safet Zajko ili s neke druge stavke koju odredi predlagač.

Sanacija zida je neophodna jer je isti oronuo, nakrivio se i velika je mogućnost da će u potpunosti doći do devastacije asfaltnog puta ali i velikog broja kuca kojima prijeti potencijalno klizište. Od ranije je poznato da je brdo Mojmilo veoma podvodno tlo što može biti presudan faktor za pokretanje klizišta.

Preventivnim djelovanjem, dakle, sanacijom navedenog potpornog zida spriječili bismo ogromni problem ali i enormna sredstva koja bi morala biti utrošena ukoliko bi došlo do pokretanja tla.

U ranijim godinama navedeni problem je bio u prioritetima, ali nikada nije došlo do rješavanja istog. Prijedlog je da se navedena sanacija pozicionira u budžetu kao posebna stavka u iznosu od 60.000,00 KM.

  • U okviru pozicije kapitalni transferi ekono. Kod-615100 „Izgradnja zida koji osigurava saobraćaj u ulici Sulejmana Pečariza“ planirana su sredstva za realizaciju u iznosu od 60.000,00 KM.

 

  1. Kanalizaciona mreža za MZ Švrakino 1, 2 i 3 gdje je to potrebno, od Novopazarske ulice pa dalje kompletnim dijelom ove tri MZ - nastavak od prethodne godine

Obrazloženje:

Sredstva za ovu stavku obezbijediti u dijelu budžeta koji odredi predlagač. Švrakino selo 1,2 i 3 je jedno od najstarijih dijelova Općine Novi Grad Sarajevo i smatramo da je nužno nastaviti sa rješenjem ovog višedecenijskog problema.

  • U okviru Budžeta za 2022. godinu planirana su značajna sredstva za realizaciju projekta izgradnje kanalizacione mreže u ovim mjesnim zajednicama.

 

  1. Sanacija/zamjena  glavne vodovodne cijevi u ulici Ferida Srnje, već poslano u prioritete MZ Švrakino Selo 2.  Predlažemo uvrštavanje u stavku 21 - Sredstva za realizaciju projekata u oblasti vodovodne i kanalizacione mreže u iznosu od 100.000,00 KM. Sredstva da se obezbijede iz stavki koje odredi predlagač

Obrazloženje:

Navedena ulica je jedna od najvećih ulica u MZ Švrakino 2. Izmjena glavne vodovodne cijevi je nužna jer konstantno dolazi do njenog pucanja radi čega se dolazi do ogromnih gubitaka vode ali može doći do eventualnih stvaranja klizišta na pomenutom području.

  • U Prijedlogu Budžeta za 2022. godinu definisana je pozicija – „Izgradnja vodovodne mreže u ulici Ferida Srnje“ u iznosu od 100.000,00 KM.

 

  1. Sufinsansiranje rekonstrukcije Dobroševićke ulice. Sredstva da se obezbijede iz stavki koje odredi predlagač

Obrazloženje:

Navedena ulica je najveća na ovom djelu općine i spaja Bojnik sa Dobroševićima. Trenutno se nalazi u vrlo lošem stanju i više nije dovoljno da se rade samo popravke jer iste vrlo brzo načine još veću štetu. Predlažemo da se ovo odredi kao jedan od značajnijih kapitalnih projekata općine i da se za istu odredi posebna stavka u Budžetu za 2022. godinu.

  • U okviru pozicije planiranih sredstava za primarne saobraćajnice općina će uzeti učešće za rekonstrukciju Dobroševićke ulice, u saradnji sa Direkcijom za ceste, a koju je Direkcija već uključila u Prijedlog planova rekonstrukcije i sanacije za 2022. godinu.

 

  1. Za potrebe Udruženja Oaza izgraditi park za djecu u vrijednosti 50.000,00 KM. Stavke sa kojih će se obezbijediti sredstva da odredi predlagač

Obrazloženje:

Udruženje Oaza se bavi djecom sa poteškoćama u razvoju više od 50 godina. Kao najstarije ovakvo udruženje sa značajnim brojem korisnika trenutno ima problem jer u neposrednoj blizini nema parka koji mogu koristiti a postoji zemlja na kojoj se isti može izgraditi. Kao senzibilno društvo, smatramo da posebno moramo biti obazrivi prema ovoj populaciji.

  • Sredstva za realizaciju ovog parka obezbijeđena su Budžetom za 2021. godinu, a izbor izvođača radova je u toku.

 

  1. Pomoć privredi uslijed suzbijanja posljedica Covida i posljedica usred poplava u iznosu od 600.000,00 KM. Stavke sa kojih će se obezbijediti sredstva da odredi predlagač

Obrazloženje:

Uslijed posljedica korona virusa neosporno je da je naša privreda pretrpila ogromnu štetu. U cilju suzbijanja još većih posljedica smatramo da je nužno obezbijediti značajnu pomoć privredi ali kroz jasno definisane uslove, i to na način da kamatna stopa za privredu bude 0 % u slučaju da su zadržali broj uposlenih kao u periodu prije korona virusa, da za sva dodatna zapošljavanja Općina snosi troškove doprinosa i slično. U cilju što kvalitetnije pomoći pripremile bi se posebne odluke koje bi predvidjele da pomoć dobijaju prije svega proizvodne djelatnosti, što proizvodi dodatnu vrijednost.

  • U okviru pozicije „Sufinansiranje malih biznisa koji se registruju u Službi za privredu i lokalni ekonomski razvoj (obrtnici, trgovci,...) uvećana su sredstva sa 480.000,00 KM na 600.000,00 KM.

 

  1. Sredstva u iznosu od 50.000,00 KM treba usmjeriti nadležnoj PU u suradnji sa MUP KS. Sredstva da se preraspodjele sa stavki koje odredi predlagač.

Obrazloženje:

Neosporno je da je migrantska kriza značajan problem za stanovnike naše općine. Svjedoci smo svakodnevnih problema sa nasiljem migranata nad domaćim stanovništvom. Smatramo da na ovaj način općina treba pružiti simboličnu podršku i da se utroše na način za koji misle da je najpovoljniji i da će najviše doprinijeti rješavanju ovog gorućeg problema.

  • Na poziciji 614100 - „Tekući transferi za policijsku upravu Novi Grad“ planirana su sredstva u iznosu od 50.000,00 KM.

 

  1. Izgradnja natkrivenog travnatog terena sa balonom u iznosu od 80.000,00 KM

Obrazloženje:

Djeca koja treniraju fudbal na Dobrinji nemaju natkrivenih travnatih terena, npr. sa balonom, osim jednog koji je u privatnom vlasništvu (kod aerodroma). Situacija je takva da djeca idu u Lukavicu (lokacija La Bombonjera) i tu održavaju treninge i takmičenja. Travnati teren u centru Safet Zajko nažalost nije natkriven, tako da se samo ljeti može trenirati. Na Dobrinji ima prostora da se napravi par takvih terena sa balonima a da budu u vlasništvu općine. Tako slično imaju i opštine Ilidža, Centar i Stari grad. U određenim periodima odrastanja djece važno im je obezbijediti sportske aktivnosti, a mnogi roditelji to nisu u mogućnosti.

  • Navedeni prijedlog biće uključen u planove i programe resornih službi za 2022. godinu, kako bi se obezbijedile sve neophodne pretpostavke za realizaciju ovakvog jednog projekta.

 

  1. Izrada Studije izvodljivosti i analize troškova i koristi izgradnje tzv. pametnog grada na području općine u iznosu 35.000,00 KM

Obrazloženje:

Ovaj idejni projekat obuhvata postavljanje tzv. pametnih klupa i korištenja besplatne WIFI mreže, što je prijedlog realizacije u 2022. godini na lokaciji Dobrinje i šire. Dalja realizacija „tzv. pametnog grada“ koja se odnosi na rasvjetu, kante za otpatke da se nastavi u narednom periodu.

  • Imajući u vidu da se radi o prijedlogu kojim se traži studija izvodljivosti i analiza troškova za ovaj projekat, nadležne službe će uvrstiti neophodne aktivnosti u Plan i Program za 2022. godinu kako bi se ista obezbijedila.

 

  1. Uvodi se novi ekonomski kod "Izgradnja parkinga za bicikla"

Obrazloženje:

Nedovoljan je broj parking mjesta za bicikla, pa tako na Dobrinji, gdje ima dovoljno prostora za korištenje bicikla, nema dovoljno i parkinga za bicikla. Realizacija nije zahtjevna a veoma je korisna za građane.

  • U okviru realizacije uređenja parkinga, odnosno saobraćaja u mirovanju, biće tretiran i ovaj prijedlog kako bi se na budućim parkinzima obezbijedili i ovi nedostajući sadržaji.

 

  1. Potrebno je izvršiti rekonstrukciju i renoviranje parkova za djecu, te proširiti iste za mogućnost treninga na šipkama i razbojima za omladinu starijeg uzrasta.

Obrazloženje:

Instalirane šipke i razboji nisu u potpunosti funkcionalni za korištenje jer se nalaze uz ljuljačke i tobogane gdje se manja djeca kreću te iz tih razloga nisu u punom korištenju. Shodno tome, predlažemo planiranje proširenja ili na neki način odvajanja, „street workout“ da se ne bi manja djeca našla prilikom vježbanja u blizini. Trenutno zbog takvih mogućnosti, starija omladina izbjegava korištenje postavljenih sprava. Na ovaj način se pomaže finansijski građanima, jer treba imati u vidu i troškove korištenja teretana. Također se omogućava i onima koji nisu u finansijskoj mogućnosti da plaćaju teretane, da mogu voditi računa o svom fizičkom zdravlju.

            - U narednom periodu prilikom izrade dječijih i sportskih igrališta povest će se računa i o navedenom prijedlogu.

 

  1. Poluzatvoreni bazen

Obrazloženje:

Već odavno je planirana izgradnja bazena. Međutim, kako se nikako ista ne realizuje, ispitujući građane o ovome, ta investicija će biti neisplativa. S obzirom da je planirana izgradnja otkrivenog bazena, a imajući u vidu činjenicu da nama ljeto traje cca 2 (dva) mjeseca predlažemo revidovanje projekta za ovu investiciju te umjesto otvorenog bazena izgradnju poluotvorenog tipa bazena (tj. da se gradi i natkriveni) kako bi se djeca i ostali građani mogli kupati cijelu godinu (poput bazena na Termama). U nacrtu budžeta su planirana sredstva u iznosu od 850.000 KM. Da li sa ovim planiranim sredstvima u Budžetu za 2022. godinu završavaju realizaciju ove investicije. Ili se radi o povećanju ulaganja. Spominjanje i završavanje projekta traje 4 (četiri) godine! S obzirom da izgradnja još nije počela, te da revidiranje projekta znači rentabilnost investicije, ovu inicijativu smatramo opravdanom i korisnom za našu opštinu.

  • Bazen u naselju Dobrinja je planiran da se počne koristiti u 2022. godini i to sa vanjskim sadržajem. Navedenim projektom je predviđeno da se veliki bazen u zimskom periodu koristi kao klizalište dok je u zatvorenom dijelu objekta predviđeno da se tokom cijele godine koristi mali bazen, sauna i popratni sadržaj.

 

  1. Planirani troškovi za tekuće transfere za Gerontološki centar

Obrazloženje:

Planirane troškove za tekuće transfere za Gerontološki centar – Dom staraca Nedžarići - predlažemo da se poveća ova stavka za 5.000,00 KM.

  • U Prijedlogu Budžeta za 2022. godinu sredstva na poziciji 614100-Tekući transfer za Gerentološki centar uvećana su za 5.000,00 KM.

 

  1. Tekući transfer fondacijama za pružanje pravne pomoći pripadnicima boračke populacije

Obrazloženje:

Tekući transfer fondacijama za pružanje pravne pomoći pripadnicima boračke populacije, ukoliko zaista postoji realna potreba stavku bi trebalo povećati za 5.000,00 KM, jer bitno je da se ne planiraju samo „formalno“ neki troškovi.

  • Navedena sredstva planirana na dostatnom nivou po prijedlogu resornih službi za 2022. godinu.

 

  1. Stavka koja se odnosi na „osjetljive“ kategorije stanovništva

Obrazloženje:

Predlažemo da se planirani troškovi za povratak raseljenih lica povećaju (kako bi se proces konačno završio), kao i za socijalno ugrožene kategorije na ime jednokratne pomoći, za ratne vojne invalide, za porodilje za rođenje trećeg djeteta. Ovdje se radi o „osjetljivim“ kategorijama našeg stanovništva i jednokratne pomoći su zaista nedostatne. Predlažemo da se iste povećaju barem za 20% do 30% zbog evidentnog rasta i cijena energenata i osnovnih životnih namirnica i to sve se može uraditi kroz smanjenje raznih nabavki (sredstava, kancelarijskog materijala, plaćanja komisija itd.)

  • Sredstva predviđena za ove osjetljive kategorije iz općinskog budžeta su u najvećoj mjeri sredstva koja dopunjuju kategorije koje su nedovoljno obuhvaćene postojećim zakonskim rješenjima, te se insistira duži vremenski period da se značajan broj izdvajanja normira zakonskim rješenjima na nivou države, entiteta, kantona.

 

  1. Obilježavanje značajnih datuma i događaja

Obrazloženje:

Ne vidimo opravdan razlog za znatno povećanje stavki koje je u ukupnom iznosu za obje stavke povećano za 40.000 KM. Planirana sredstva za ove stavke za 2021. godinu treba da budu dovoljna i u 2022. godini. Ne želimo da se ovakve vrijednosti iskorištavaju za predizborne kampanje i time vrijednost ovih događaja devalvira. Konačno, vrijednosti moramo početi čuvati, pa i na ovaj način.

  • Sredstva planirana na pozicijama koje se odnose na obilježavanje značajnih datuma i događaja vraćena su na iznos pretpandemijskog stanja.

 

  1. Fond 010; Funkcija 1090; Subanalitika GAA02 – Ekonomski kod 614 300 – Tekući transferi za režijske troškove narodnih kuhinja

Obrazloženje:

Tekući transferi za režijske troškove narodnih kuhinja. Predlažemo da se ova stavka poveća u iznosu od 5.000 KM, jer je došlo do enormnog povećanja ovih troškova u odnosu na 2021. i očekuje se i dalje rast.

  • Navedena sredstva su procijenjena kao dostatna za 2022. godinu, nema potrebe za njihovo povećanje.

 

  1. Ostale subvencije javnim preduzećima koje su planirane za preduzeće „Lokom“ kao tekući transferi

Obrazloženje:

Ostale subvencije javnim preduzećima koje su planirane za preduzeće „Lokom“ kao tekući transferi u iznosu 750.000,00 KM - nije navedeno na šta se troškovi odnosi. Pored ovog iznosa, dodatno su planirana sredstva za ovo preduzeće sa navedenim opisima na šta se odnose (u ukupnom iznosu 420.000,00 KM). Pod stavkom subvencije javnim preduzećima – za JP „Lokom“ pod ovom stavkom planirano da se izdvoji iznos od 1.170.000,00 KM. S obzirom da su u pitanju „subvencije“, predlažemo da se prvo detaljno obrazlože planirana sredstva na ime tekućih troškova a onda vidi mogućnost eventualnog smanjenja na ime drugih, za građane bitnijih, realizacija.

  • Kroz izvještaje JP „Lokom“ se svake godine izvjeste svi organi zaduženi za njegovo poslovanje, uključujući i Općinsko vijeće.

 

  1. Finansiranje/sufinansiranje popravki na stambenim zgradama i raspodjela sredstava za izgradnju javne rasvjete
  1. Da li su planirana sredstva u budžetu za finansiranje ili sufinansiranje nužnih popravki na stambenim zgradama kada se radi o većim investicijama a kada ne postoje sredstva na računu zgrade? Npr. krov stambene zgrade u ulici Trg grada Prato 12, 14, 16 i 18 koji je oštećen usljed ratnih dejstava. Stanovnici podnosili zahtjev opštini i dobili odgovor da će se planirati sredstva u Budžetu za 2022 godinu (informacija iz maja 2021 godine). Sredstva planirana u istom iznosu kao za prethodni budžet. Za šta su onda iskorištena i za koje se to nužne popravke planiraju sada iskoristiti, tj. na osnovu čega je pravljen plan kada od ratnih dejstava još nisu popravljene ovakve nužne popravke, kako ih definišu.
  2. Raspodjela sredstava za izgradnju javne rasvjete. Obuhvatiti ovom raspodjelom i ulicu Sulejmana Filipovića i sporednu ulicu kod O.Š. Ćamil Sijarić jer je veoma loša. Da se obuhvati i postavljanje zaštitne ograde između Parka prijateljstva i V Gimnazije. Dalje, predlažemo da se ne vrši povećanje uređenja javnih površina za kućne ljubimce, jer smatramo da u ovoj situaciji nije nužno, te da planirana sredstva koja su bila u Budžetu za 2021. godinu mogu biti dostatna a iznose 30.000,00 KM.
  • a) nadležnosti u ovoj oblasti su podijeljene između Kantona, Općina i upravitelja, odnosno etažnih vlasnika. Za ratne štete nadležni su kantonalni organi, dok su nužne (hitne) popravke u nadležnosti općina, a sanacija objekata uslijed drugih oštećenja u nadležnosti etažnih vlasnika. Općina će u narednoj godini raditi studiju vezanu za rješavanja azbestnog materijala na objektima kolektivnog stanovanja na području Općine Novi Grad Sarajevo.
  • b) prilikom izrade Programa za javnu rasvjetu u 2022. godini, biće obuhvaćen i navedeni prijedlog.

 

  1. „Nabavka montažno-demontažne bine sa krovom“ i „Nabavka opreme za ozvučenje i rasvjetu bine“

Obrazloženje:

„Nabavka montažno-demontažne bine sa krovom“ i „Nabavka opreme za ozvučenje i rasvjetu bine“. Predlažemo da se planirana sredstva u ukupnom iznosu od 70.000,00 KM izbrišu iz nacrta budžeta. Naime, za svaku manifestaciju je uobičajeno da se vrši iznajmljivanje ove opreme, te shodno tome nepotrebna je kupovina. Opcija: preusmjeriti sredstva npr. na rekonstrukcije ulica, lokalnih puteva.

  • Općina Novi Grad Sarajevo u toku godine ima jako veliki broj manifestacija za koje su neophodna sredstva poput bine, razglasa, rasvjete i prostora. U okviru Centra „Safet Zajko“ postoji prostor na kojem se mogu organizovati stalno manifestacije kulturnog i drugog karaktera. U prethodnom periodu često se dešavalo da u vrijeme odvijanja manifestacije nije moguće iznajmiti adekvatnu opremu, a pored toga i samo iznajmljivanje košta puno više od nabavke ovih sredstava.

 

  1. Usluge štampanja materijala za sjednice

Obrazloženje:

Usluge štampanja materijala za sjednice Općinskog vijeća 25.000,00KM (str. 8) što implicira prosječne mjesečne izdatke u visini od 2.083,00 KM, procjenjujem da postoji prostor za uštede, potrebno raščlanjenje dostaviti na uvid i analizu.

  • Ukoliko se donese adekvatna odluka da se materijal općinskog vijeća distribuira na drugačiji način moguće je ostvariti uštede na ovoj poziciji.

 

  1. Izdaci za informisanje

Obrazloženje:

Izdaci za informisanje 230.000,00 KM (str. 9) što implicira prosječne mjesečne izdatke u visini 19.167,00 KM, procjenjujem da postoji prostor za uštede, potrebno raščlanjenje dostaviti na uvid i analizu.

  • Općina Novi Grad Sarajevo kao lokalna zajednica ima obavezu informisanja građana o svim aktivnostima i dešavanjima i sredstva predviđena za tu namjenu će biti racionalno iskorištena.

 

  1. Izdaci za hardverske i softverske usluge

Obrazloženje:

Izdaci za hardverske i softverske usluge 140.000,00 KM (str. 9) što implicira prosječne mjesečne izdatke u visini 11.667,00 KM, procjenjujem da postoji prostor za uštede, potrebno raščlanjenje dostaviti na uvid i analizu.

  • U eri sveobuhvatne informatizacije općina izdvaja minimalna sredstva i neophodno je u mnogim oblastima unaprijediti djelovanje što će u narednom periodu iziskivati i povećanje izdvajanja za ove namjene.

 

  1. Rekonstrukcija i renoviranje parka

Obrazloženje:

Izgradnja manjeg dječijeg parka ili fontane sa cvijećnjakom na uglu Olimpijske ulice i ulice Hasiba Brankovića.

  • U okviru donošenja Programa sanacije dječijih igrališta na području općine, biće razmatran i ovaj prijedlog.

 

  1. Kapitalni izdaci  - projektna dokumentacija za rekonstrukciju ulice Ali-bega Firdusa sa pripadajućim instalacijama

Obrazloženje:

Predmetno se odnosi na: vodovod, kanalizaciju, ulicu, te parking mjesta.

  • U toku priprema Programa za 2022. godinu biće razmatrana mogućnost rješavanja problema u navedenoj ulici.

 

  1. Ekonomski kod 615 100 Subanalitika KAO01  „Izgradnja lifta za nepokretnu osobu“

Obrazloženje:

Iz planiranih sredstava ugraditi lift za teško bolesno i nepokretno dijete u ulici Atife Karalić 19.

  • Navedeni prijedlog će se razmatrati kroz Program izgradnja rampi i nadstrešnica za invalidna lica na području Općine.

 

  1. Rekonstrukcija i renoviranje parka u naselju Alipašino polje A faza

Obrazloženje:

Igralište za košarku i fudbal treba rekonstruisati i renovirati u naselju Alipašino polje A faza zajedno sa parkom.

Također, iniciramo sanaciju i rekonstrukciju dječijeg igrališta u ulici Nerkeza Smajlovića - Alipašino polje B faza. Dodatno planirati i izgradnju mobilijara i kompletno igralište ograditi.

  • Prilikom pripreme Programa za izgradnju i rekonstrukciju igrališta sportskih, dječijih i parkovskih površina, biće tretirani i ovi prijedlozi

 

  1. Postavljanje ogledala na uglovima ulica

Obrazloženje:

Postavljanje ogledala na krakove ulica koje izlaze na ulicu Ramiza Salčina koja se direktno priključuje A transferzali. Ova inicijativa se nalazi na listi prioriteta pune četiri godine tj. od izgradnje A transferzale. Ista nije nikada realizovana. Zbog male preglednosti vozači su prinuđeni izlaziti na saobraćajnicu bez ikakvog uvida u saobraćaj. Pomenuta ulica je izuzetno prometna, posebno u jutarnjim i poslijepodnevnim satima, dok su pješačke staze veoma uske. Izlaskom na ulicu na ovaj način ugrožavaju se građani, a pogotovo djeca koja idu u pravcu osnovne škole.

  • Obzirom da bi se ogledala trebala nalaziti na saobraćajnici koja je u nadležnosti Direkcije za ceste, općinske službe će uputiti zahtjev da se u što kraćem vremenskom periodu riješi navedeni prijedlog.

 

  1. Rekonstrukcija i investiciono održavanje infrastrukturnih objekata

Obrazloženje:

Izgradnja adekvatne mreže za fekalnu i kišnu kanalizaciju, te priključak na glavnu kanalizaciju u ul. Ramiza Salčina 358 do 372 (cca 80 m) kao i asfaltiranje iste.

  • U Prijedlogu Budžeta za 2022. godinu na poziciji kapitalnih izdataka planirana su sredstva za „Rekonstrukciju i sanaciju saobraćajnice u ulici Ramiza Salčina“ u iznosu od 120.000,00 KM.

 

  1. Udruženje porodica djece i osoba sa poteškoćama u razvoju „Dajte nam šansu“

Obrazloženje:

S obzirom na veliki broj korisnika sa Općine Novi Grad Sarajevo, kao i iz razloga jer je riječ o udruženju od posebnog značaja, smatramo da je potrebno izdvojiti sredstva u iznosu od 50.000,00 KM kako bi mogli planirati svoje daljnje aktivnosti, kao i nastavak djelovanja i pružanja usluga korisnicima sa područja Općine Novi Grad Sarajevo.

  • U Prijedlogu Budžeta za 2022. godinu uvećana je pozicija Tekući transferi za projekte nevladinih i neprofitnih organizacija humanitarnog karaktera za 30.000,00 KM kojem pripada i ovo udruženje, te po objavi javnog poziva navedeno udruženje treba aplicirati sa projektom.

slika

Usvojeni prijedlozi za Nacrt budžeta Općine Novi Grad Sarajevo ispred Kluba vijećnika Narod i Pravda Novi Grad Sarajevo

 

Prijedlozi Kluba vijećnika Naroda i Pravde Općine Novi Grad Sarajevo među kojima su mnogi prihvaćeni te uvršteni u Budžet Općine Novi Grad Sarajevo za 2022. godinu:

  1. Pronatalitetne mjere 

Obrazloženje:

S obzirom na masovni odlazak stanovništva naše općine u inozemstvo zahtijevali smo da se u budžetu izdvoji posebna stavka na iznos od 300.000,00 KM u cilju podrške porodicama sa djecom. Uskladiti sa drugim nivoima vlasti i definisati to posebnom odlukom.

  • U Prijedlogu Budžeta za 2022. godinu definisana je nova pozicija u okviru Tekućeg transfera pojedincima pod nazivom „Tekući transfer za pronatalitetne mjere“ u iznosu od 250.000,00 KM za ove namjene.

 

  1. Projekat vodosnabdijevanja i kanalizacije, kao i izvođenje radova u naselja Rječica – nastavak od prošle godine 

Obrazloženje:

Iznos 120.000,00 KM - izdvojiti u budžetu

  • U prijedlogu Budžeta za 2022. godinu na poziciji 615100 predviđena su sredstva i to za:

c) izradu projektne dokumentacije za vodovodni sistem Rječica u iznosu od 50.000,00 KM;

d) izradu projektne dokumentacije za vodovodnu mrežu za MZ „Dobroševići“ u iznosu od 30.000,00 KM;

 

Također su planirana i sredstva od 200.000,00 KM za realizaciju građevinskih radova na dijelu distributivne mreže koja pripada rezervoaru „Donji Mihaljevići“ u MZ „Dobroševići“.

 

  1. Projekat za obuku neplivača osnovnih škola i za pripadnike boračke populacije

Obrazloženje:

a) Povećanje stavke za obuku neplivača osnovnih škola vratiti kao i prethodnih godina sa 50.000,00 KM na 75.000,00 KM; 

b) Povećanje stavke za pripadnike boračke populacije vratiti kao i prethodnih godina sa 20.000,00 KM na 25.000,00 KM;

  • U Prijedlogu Budžeta za 2022. godinu planirana su sredstva u iznosu od 70.000,00 KM za obuku neplivača učenika osnovnih škola te iznos od 30.000,00 KM za obuku neplivača pripadnika boračke populacije.

 

  1. OŠ "Avdo Smajlović"

Obrazloženje:

Izrada i montaža ograde oko škole i pripadajućeg zemljišta - iznos nakon procjene vrijednosti od strane predlagača.

  • U Budžetu za 2022. godinu planirana su sredstva za izradu projektne dokumentacije za OŠ „Avdo Smajlović“ u iznosu od 50.000,00 KM, a u saradnji sa  Ministarstvom obrazovanja KS će se pristupiti rješavanju ograde oko škole i pripadajućeg dvorišta.

 

  1. Putna infrastruktura

Obrazloženje:

Uređenje pristupnog puta za stanovništvo - ulica Mehmeda Kandelije - iznos nakon procjene vrijednosti od strane predlagača.

  • Prijedlog će biti razmatran i uključen u proceduru izrade programa Investicionog održavanja cesta u 2022. godini.

 

  1. Projekat kanalizacione mreže – ulica Mehmeda Arapčića

Obrazloženje:

Izrada projekta kanalizacione mreže u ulici Mehmeda Arapčica u iznosu od 10.000,00 KM

  • U Prijedlogu Budžeta za 2022. godinu planirana su sredstva za izradu projektne dokumentacije za kanalizacionu mrežu u ulici Mehmeda Arapčića u iznosu od 10.000,00 KM.

 

  1. Ulična rasvjeta u ulici Srđana Aleksića

Obrazloženje:

Ulična rasvjeta u ulici Srđana Aleksića - potez od Bulevar M. Selimovića do pasarele (zeleni pješački most) - 30.000,00 KM

  • Prijedlog će biti razmatran i uključen u izradu Programa javne rasvjete u 2022. godini.

 

  1. Projekat vodosnabdijevanja i kanalizacije, kao i izvođenje radova u naselja Rječica

Obrazloženje:

Veći broj domaćinstava u naselju Rječica i naselju Ahatovići duži vremenski period imaju problem sa vodosnabdijevanjem. Lokalni vodovod koji je postojao ranije nije dostatan za snabdijevanje svih domaćinstava usljed širenja predmetnih naselja. 

Bazeni iz lokalnog vodovoda nemaju dovoljnu količinu vode da se snabdiju sva domaćinstva, jer je nakon agresije na Bosnu i Hercegovinu izgrađen veliki broj novih stambenih objekata i hitno se moraju poduzeti aktivnosti kako bi predmetna naselja dobila vodu iz gradskog vodovoda. Potrebno je izdvojiti sredstva da se uradi projekat dovođenja vode i izgradnje rezervoara kako bi stambeni objekti bili priključeni na gradski vodovod. Planirati da se izdvoje sredstva sa svih nivoa vlasi (općinske i kantonalne) kako bi se završio projekat. Traži se posebna stavka u budžetu.

  • U Prijedlogu Budžeta za 2022. godinu na poziciji 615100 predviđena su sredstva i to za:
  1. Izradu projektne dokumentacije za vodovodni sistem Rječica u iznosu od 50.000,00 KM;
  2. Izradu projektne dokumentacije za vodovodnu mrežu za MZ „Dobroševići“ u iznosu od 30.000,00 KM;
  • Također su planirana sredstva od 200.000,00 KM za realizaciju građevinskih radova na dijelu distributivne mreže koja pripada rezervoaru „Donji Mihaljevići“ u MZ „Dobroševići“.

 

  1. Projekat vodosnabdijevanja i kanalizacije, kao i izvođenje radova u naseljima u MZ Dobroševići 

Obrazloženje:

Veći broj domaćinstava u naselju Dobroševići duži vremenski period imaju problem sa vodosnabdijevanjem. Lokalni vodovod koji je postojao ranije nije dostatan za snabdijevanje svih domaćinstava usljed širenja predmetnih naselja. 

Bazeni iz lokalnog vodovoda nemaju dovoljnu količinu vode da se snabdiju sva domaćinstva, jer je nakon agresije na Bosnu i Hercegovinu izgrađen veliki broj novih stambenih objekata i hitno se moraju poduzeti aktivnosti kako bi predmetna naselja dobili vodu iz gradskog vodovoda. Potrebno je izdvojiti sredstva da se uradi projekat dovođenja vode i izgradnje rezervoara kako bi stambeni objekti bili priključeni na gradski vodovod. Planirati da se izdvoje sredstva sa svih nivoa vlasi (općinske i kantonalne) kako bi se završio projekat. Traži se posebna stavka u budžetu.

  • U Prijedlogu Budžeta za 2022. godinu na poziciji 615100 predviđena su sredstva i to za:
  1. Izradu projektne dokumentacije za vodovodni sistem Rječica u iznosu od 50.000,00 KM
  2. Izradu projektne dokumentacije za vodovodnu mrežu za MZ „Dobroševići“ u iznosu od 30.000,00 KM
  • Također su planirana sredstva od 200.000,00 KM za realizaciju građevinskih radova na dijelu distributivne mreže koja pripada rezervoaru „Donji Mihaljevići“ u MZ „Dobroševići“.

 

  1. Sanacija potpornog zida u ulici Sulejmana Pačariza Hodže (Švrakino selo) u iznosu od 60.000,00 KM

Obrazloženje:

Sredstva za ovu stavku trebaju se umanjiti u dijelu budžeta koji nije urgentan, npr., dio planiranih izdvajanja za centar Safet Zajko ili s neke druge stavke koju odredi predlagač.

Sanacija zida je neophodna jer je isti oronuo, nakrivio se i velika je mogućnost da će u potpunosti doći do devastacije asfaltnog puta ali i velikog broja kuca kojima prijeti potencijalno klizište. Od ranije je poznato da je brdo Mojmilo veoma podvodno tlo što može biti presudan faktor za pokretanje klizišta.

Preventivnim djelovanjem, dakle, sanacijom navedenog potpornog zida spriječili bismo ogromni problem ali i enormna sredstva koja bi morala biti utrošena ukoliko bi došlo do pokretanja tla.

U ranijim godinama navedeni problem je bio u prioritetima, ali nikada nije došlo do rješavanja istog. Prijedlog je da se navedena sanacija pozicionira u budžetu kao posebna stavka u iznosu od 60.000,00 KM.

  • U okviru pozicije kapitalni transferi ekono. Kod-615100 „Izgradnja zida koji osigurava saobraćaj u ulici Sulejmana Pečariza“ planirana su sredstva za realizaciju u iznosu od 60.000,00 KM.

 

  1. Kanalizaciona mreža za MZ Švrakino 1, 2 i 3 gdje je to potrebno, od Novopazarske ulice pa dalje kompletnim dijelom ove tri MZ - nastavak od prethodne godine

Obrazloženje:

Sredstva za ovu stavku obezbijediti u dijelu budžeta koji odredi predlagač. Švrakino selo 1,2 i 3 je jedno od najstarijih dijelova Općine Novi Grad Sarajevo i smatramo da je nužno nastaviti sa rješenjem ovog višedecenijskog problema.

  • U okviru Budžeta za 2022. godinu planirana su značajna sredstva za realizaciju projekta izgradnje kanalizacione mreže u ovim mjesnim zajednicama.

 

  1. Sanacija/zamjena  glavne vodovodne cijevi u ulici Ferida Srnje, već poslano u prioritete MZ Švrakino Selo 2.  Predlažemo uvrštavanje u stavku 21 - Sredstva za realizaciju projekata u oblasti vodovodne i kanalizacione mreže u iznosu od 100.000,00 KM. Sredstva da se obezbijede iz stavki koje odredi predlagač

Obrazloženje:

Navedena ulica je jedna od najvećih ulica u MZ Švrakino 2. Izmjena glavne vodovodne cijevi je nužna jer konstantno dolazi do njenog pucanja radi čega se dolazi do ogromnih gubitaka vode ali može doći do eventualnih stvaranja klizišta na pomenutom području.

  • U Prijedlogu Budžeta za 2022. godinu definisana je pozicija – „Izgradnja vodovodne mreže u ulici Ferida Srnje“ u iznosu od 100.000,00 KM.

 

  1. Sufinsansiranje rekonstrukcije Dobroševićke ulice. Sredstva da se obezbijede iz stavki koje odredi predlagač

Obrazloženje:

Navedena ulica je najveća na ovom djelu općine i spaja Bojnik sa Dobroševićima. Trenutno se nalazi u vrlo lošem stanju i više nije dovoljno da se rade samo popravke jer iste vrlo brzo načine još veću štetu. Predlažemo da se ovo odredi kao jedan od značajnijih kapitalnih projekata općine i da se za istu odredi posebna stavka u Budžetu za 2022. godinu.

  • U okviru pozicije planiranih sredstava za primarne saobraćajnice općina će uzeti učešće za rekonstrukciju Dobroševićke ulice, u saradnji sa Direkcijom za ceste, a koju je Direkcija već uključila u Prijedlog planova rekonstrukcije i sanacije za 2022. godinu.

 

  1. Za potrebe Udruženja Oaza izgraditi park za djecu u vrijednosti 50.000,00 KM. Stavke sa kojih će se obezbijediti sredstva da odredi predlagač

Obrazloženje:

Udruženje Oaza se bavi djecom sa poteškoćama u razvoju više od 50 godina. Kao najstarije ovakvo udruženje sa značajnim brojem korisnika trenutno ima problem jer u neposrednoj blizini nema parka koji mogu koristiti a postoji zemlja na kojoj se isti može izgraditi. Kao senzibilno društvo, smatramo da posebno moramo biti obazrivi prema ovoj populaciji.

  • Sredstva za realizaciju ovog parka obezbijeđena su Budžetom za 2021. godinu, a izbor izvođača radova je u toku.

 

  1. Pomoć privredi uslijed suzbijanja posljedica Covida i posljedica usred poplava u iznosu od 600.000,00 KM. Stavke sa kojih će se obezbijediti sredstva da odredi predlagač

Obrazloženje:

Uslijed posljedica korona virusa neosporno je da je naša privreda pretrpila ogromnu štetu. U cilju suzbijanja još većih posljedica smatramo da je nužno obezbijediti značajnu pomoć privredi ali kroz jasno definisane uslove, i to na način da kamatna stopa za privredu bude 0 % u slučaju da su zadržali broj uposlenih kao u periodu prije korona virusa, da za sva dodatna zapošljavanja Općina snosi troškove doprinosa i slično. U cilju što kvalitetnije pomoći pripremile bi se posebne odluke koje bi predvidjele da pomoć dobijaju prije svega proizvodne djelatnosti, što proizvodi dodatnu vrijednost.

  • U okviru pozicije „Sufinansiranje malih biznisa koji se registruju u Službi za privredu i lokalni ekonomski razvoj (obrtnici, trgovci,...) uvećana su sredstva sa 480.000,00 KM na 600.000,00 KM.

 

  1. Sredstva u iznosu od 50.000,00 KM treba usmjeriti nadležnoj PU u suradnji sa MUP KS. Sredstva da se preraspodjele sa stavki koje odredi predlagač.

Obrazloženje:

Neosporno je da je migrantska kriza značajan problem za stanovnike naše općine. Svjedoci smo svakodnevnih problema sa nasiljem migranata nad domaćim stanovništvom. Smatramo da na ovaj način općina treba pružiti simboličnu podršku i da se utroše na način za koji misle da je najpovoljniji i da će najviše doprinijeti rješavanju ovog gorućeg problema.

  • Na poziciji 614100 - „Tekući transferi za policijsku upravu Novi Grad“ planirana su sredstva u iznosu od 50.000,00 KM.

 

  1. Izgradnja natkrivenog travnatog terena sa balonom u iznosu od 80.000,00 KM

Obrazloženje:

Djeca koja treniraju fudbal na Dobrinji nemaju natkrivenih travnatih terena, npr. sa balonom, osim jednog koji je u privatnom vlasništvu (kod aerodroma). Situacija je takva da djeca idu u Lukavicu (lokacija La Bombonjera) i tu održavaju treninge i takmičenja. Travnati teren u centru Safet Zajko nažalost nije natkriven, tako da se samo ljeti može trenirati. Na Dobrinji ima prostora da se napravi par takvih terena sa balonima a da budu u vlasništvu općine. Tako slično imaju i opštine Ilidža, Centar i Stari grad. U određenim periodima odrastanja djece važno im je obezbijediti sportske aktivnosti, a mnogi roditelji to nisu u mogućnosti.

  • Navedeni prijedlog biće uključen u planove i programe resornih službi za 2022. godinu, kako bi se obezbijedile sve neophodne pretpostavke za realizaciju ovakvog jednog projekta.

 

  1. Izrada Studije izvodljivosti i analize troškova i koristi izgradnje tzv. pametnog grada na području općine u iznosu 35.000,00 KM

Obrazloženje:

Ovaj idejni projekat obuhvata postavljanje tzv. pametnih klupa i korištenja besplatne WIFI mreže, što je prijedlog realizacije u 2022. godini na lokaciji Dobrinje i šire. Dalja realizacija „tzv. pametnog grada“ koja se odnosi na rasvjetu, kante za otpatke da se nastavi u narednom periodu.

  • Imajući u vidu da se radi o prijedlogu kojim se traži studija izvodljivosti i analiza troškova za ovaj projekat, nadležne službe će uvrstiti neophodne aktivnosti u Plan i Program za 2022. godinu kako bi se ista obezbijedila.

 

  1. Uvodi se novi ekonomski kod "Izgradnja parkinga za bicikla"

Obrazloženje:

Nedovoljan je broj parking mjesta za bicikla, pa tako na Dobrinji, gdje ima dovoljno prostora za korištenje bicikla, nema dovoljno i parkinga za bicikla. Realizacija nije zahtjevna a veoma je korisna za građane.

  • U okviru realizacije uređenja parkinga, odnosno saobraćaja u mirovanju, biće tretiran i ovaj prijedlog kako bi se na budućim parkinzima obezbijedili i ovi nedostajući sadržaji.

 

  1. Potrebno je izvršiti rekonstrukciju i renoviranje parkova za djecu, te proširiti iste za mogućnost treninga na šipkama i razbojima za omladinu starijeg uzrasta.

Obrazloženje:

Instalirane šipke i razboji nisu u potpunosti funkcionalni za korištenje jer se nalaze uz ljuljačke i tobogane gdje se manja djeca kreću te iz tih razloga nisu u punom korištenju. Shodno tome, predlažemo planiranje proširenja ili na neki način odvajanja, „street workout“ da se ne bi manja djeca našla prilikom vježbanja u blizini. Trenutno zbog takvih mogućnosti, starija omladina izbjegava korištenje postavljenih sprava. Na ovaj način se pomaže finansijski građanima, jer treba imati u vidu i troškove korištenja teretana. Također se omogućava i onima koji nisu u finansijskoj mogućnosti da plaćaju teretane, da mogu voditi računa o svom fizičkom zdravlju.

            - U narednom periodu prilikom izrade dječijih i sportskih igrališta povest će se računa i o navedenom prijedlogu.

 

  1. Poluzatvoreni bazen

Obrazloženje:

Već odavno je planirana izgradnja bazena. Međutim, kako se nikako ista ne realizuje, ispitujući građane o ovome, ta investicija će biti neisplativa. S obzirom da je planirana izgradnja otkrivenog bazena, a imajući u vidu činjenicu da nama ljeto traje cca 2 (dva) mjeseca predlažemo revidovanje projekta za ovu investiciju te umjesto otvorenog bazena izgradnju poluotvorenog tipa bazena (tj. da se gradi i natkriveni) kako bi se djeca i ostali građani mogli kupati cijelu godinu (poput bazena na Termama). U nacrtu budžeta su planirana sredstva u iznosu od 850.000 KM. Da li sa ovim planiranim sredstvima u Budžetu za 2022. godinu završavaju realizaciju ove investicije. Ili se radi o povećanju ulaganja. Spominjanje i završavanje projekta traje 4 (četiri) godine! S obzirom da izgradnja još nije počela, te da revidiranje projekta znači rentabilnost investicije, ovu inicijativu smatramo opravdanom i korisnom za našu opštinu.

  • Bazen u naselju Dobrinja je planiran da se počne koristiti u 2022. godini i to sa vanjskim sadržajem. Navedenim projektom je predviđeno da se veliki bazen u zimskom periodu koristi kao klizalište dok je u zatvorenom dijelu objekta predviđeno da se tokom cijele godine koristi mali bazen, sauna i popratni sadržaj.

 

  1. Planirani troškovi za tekuće transfere za Gerontološki centar

Obrazloženje:

Planirane troškove za tekuće transfere za Gerontološki centar – Dom staraca Nedžarići - predlažemo da se poveća ova stavka za 5.000,00 KM.

  • U Prijedlogu Budžeta za 2022. godinu sredstva na poziciji 614100-Tekući transfer za Gerentološki centar uvećana su za 5.000,00 KM.

 

  1. Tekući transfer fondacijama za pružanje pravne pomoći pripadnicima boračke populacije

Obrazloženje:

Tekući transfer fondacijama za pružanje pravne pomoći pripadnicima boračke populacije, ukoliko zaista postoji realna potreba stavku bi trebalo povećati za 5.000,00 KM, jer bitno je da se ne planiraju samo „formalno“ neki troškovi.

  • Navedena sredstva planirana na dostatnom nivou po prijedlogu resornih službi za 2022. godinu.

 

  1. Stavka koja se odnosi na „osjetljive“ kategorije stanovništva

Obrazloženje:

Predlažemo da se planirani troškovi za povratak raseljenih lica povećaju (kako bi se proces konačno završio), kao i za socijalno ugrožene kategorije na ime jednokratne pomoći, za ratne vojne invalide, za porodilje za rođenje trećeg djeteta. Ovdje se radi o „osjetljivim“ kategorijama našeg stanovništva i jednokratne pomoći su zaista nedostatne. Predlažemo da se iste povećaju barem za 20% do 30% zbog evidentnog rasta i cijena energenata i osnovnih životnih namirnica i to sve se može uraditi kroz smanjenje raznih nabavki (sredstava, kancelarijskog materijala, plaćanja komisija itd.)

  • Sredstva predviđena za ove osjetljive kategorije iz općinskog budžeta su u najvećoj mjeri sredstva koja dopunjuju kategorije koje su nedovoljno obuhvaćene postojećim zakonskim rješenjima, te se insistira duži vremenski period da se značajan broj izdvajanja normira zakonskim rješenjima na nivou države, entiteta, kantona.

 

  1. Obilježavanje značajnih datuma i događaja

Obrazloženje:

Ne vidimo opravdan razlog za znatno povećanje stavki koje je u ukupnom iznosu za obje stavke povećano za 40.000 KM. Planirana sredstva za ove stavke za 2021. godinu treba da budu dovoljna i u 2022. godini. Ne želimo da se ovakve vrijednosti iskorištavaju za predizborne kampanje i time vrijednost ovih događaja devalvira. Konačno, vrijednosti moramo početi čuvati, pa i na ovaj način.

  • Sredstva planirana na pozicijama koje se odnose na obilježavanje značajnih datuma i događaja vraćena su na iznos pretpandemijskog stanja.

 

  1. Fond 010; Funkcija 1090; Subanalitika GAA02 – Ekonomski kod 614 300 – Tekući transferi za režijske troškove narodnih kuhinja

Obrazloženje:

Tekući transferi za režijske troškove narodnih kuhinja. Predlažemo da se ova stavka poveća u iznosu od 5.000 KM, jer je došlo do enormnog povećanja ovih troškova u odnosu na 2021. i očekuje se i dalje rast.

  • Navedena sredstva su procijenjena kao dostatna za 2022. godinu, nema potrebe za njihovo povećanje.

 

  1. Ostale subvencije javnim preduzećima koje su planirane za preduzeće „Lokom“ kao tekući transferi

Obrazloženje:

Ostale subvencije javnim preduzećima koje su planirane za preduzeće „Lokom“ kao tekući transferi u iznosu 750.000,00 KM - nije navedeno na šta se troškovi odnosi. Pored ovog iznosa, dodatno su planirana sredstva za ovo preduzeće sa navedenim opisima na šta se odnose (u ukupnom iznosu 420.000,00 KM). Pod stavkom subvencije javnim preduzećima – za JP „Lokom“ pod ovom stavkom planirano da se izdvoji iznos od 1.170.000,00 KM. S obzirom da su u pitanju „subvencije“, predlažemo da se prvo detaljno obrazlože planirana sredstva na ime tekućih troškova a onda vidi mogućnost eventualnog smanjenja na ime drugih, za građane bitnijih, realizacija.

  • Kroz izvještaje JP „Lokom“ se svake godine izvjeste svi organi zaduženi za njegovo poslovanje, uključujući i Općinsko vijeće.

 

  1. Finansiranje/sufinansiranje popravki na stambenim zgradama i raspodjela sredstava za izgradnju javne rasvjete
  1. Da li su planirana sredstva u budžetu za finansiranje ili sufinansiranje nužnih popravki na stambenim zgradama kada se radi o većim investicijama a kada ne postoje sredstva na računu zgrade? Npr. krov stambene zgrade u ulici Trg grada Prato 12, 14, 16 i 18 koji je oštećen usljed ratnih dejstava. Stanovnici podnosili zahtjev opštini i dobili odgovor da će se planirati sredstva u Budžetu za 2022 godinu (informacija iz maja 2021 godine). Sredstva planirana u istom iznosu kao za prethodni budžet. Za šta su onda iskorištena i za koje se to nužne popravke planiraju sada iskoristiti, tj. na osnovu čega je pravljen plan kada od ratnih dejstava još nisu popravljene ovakve nužne popravke, kako ih definišu.
  2. Raspodjela sredstava za izgradnju javne rasvjete. Obuhvatiti ovom raspodjelom i ulicu Sulejmana Filipovića i sporednu ulicu kod O.Š. Ćamil Sijarić jer je veoma loša. Da se obuhvati i postavljanje zaštitne ograde između Parka prijateljstva i V Gimnazije. Dalje, predlažemo da se ne vrši povećanje uređenja javnih površina za kućne ljubimce, jer smatramo da u ovoj situaciji nije nužno, te da planirana sredstva koja su bila u Budžetu za 2021. godinu mogu biti dostatna a iznose 30.000,00 KM.
  • a) nadležnosti u ovoj oblasti su podijeljene između Kantona, Općina i upravitelja, odnosno etažnih vlasnika. Za ratne štete nadležni su kantonalni organi, dok su nužne (hitne) popravke u nadležnosti općina, a sanacija objekata uslijed drugih oštećenja u nadležnosti etažnih vlasnika. Općina će u narednoj godini raditi studiju vezanu za rješavanja azbestnog materijala na objektima kolektivnog stanovanja na području Općine Novi Grad Sarajevo.
  • b) prilikom izrade Programa za javnu rasvjetu u 2022. godini, biće obuhvaćen i navedeni prijedlog.

 

  1. „Nabavka montažno-demontažne bine sa krovom“ i „Nabavka opreme za ozvučenje i rasvjetu bine“

Obrazloženje:

„Nabavka montažno-demontažne bine sa krovom“ i „Nabavka opreme za ozvučenje i rasvjetu bine“. Predlažemo da se planirana sredstva u ukupnom iznosu od 70.000,00 KM izbrišu iz nacrta budžeta. Naime, za svaku manifestaciju je uobičajeno da se vrši iznajmljivanje ove opreme, te shodno tome nepotrebna je kupovina. Opcija: preusmjeriti sredstva npr. na rekonstrukcije ulica, lokalnih puteva.

  • Općina Novi Grad Sarajevo u toku godine ima jako veliki broj manifestacija za koje su neophodna sredstva poput bine, razglasa, rasvjete i prostora. U okviru Centra „Safet Zajko“ postoji prostor na kojem se mogu organizovati stalno manifestacije kulturnog i drugog karaktera. U prethodnom periodu često se dešavalo da u vrijeme odvijanja manifestacije nije moguće iznajmiti adekvatnu opremu, a pored toga i samo iznajmljivanje košta puno više od nabavke ovih sredstava.

 

  1. Usluge štampanja materijala za sjednice

Obrazloženje:

Usluge štampanja materijala za sjednice Općinskog vijeća 25.000,00KM (str. 8) što implicira prosječne mjesečne izdatke u visini od 2.083,00 KM, procjenjujem da postoji prostor za uštede, potrebno raščlanjenje dostaviti na uvid i analizu.

  • Ukoliko se donese adekvatna odluka da se materijal općinskog vijeća distribuira na drugačiji način moguće je ostvariti uštede na ovoj poziciji.

 

  1. Izdaci za informisanje

Obrazloženje:

Izdaci za informisanje 230.000,00 KM (str. 9) što implicira prosječne mjesečne izdatke u visini 19.167,00 KM, procjenjujem da postoji prostor za uštede, potrebno raščlanjenje dostaviti na uvid i analizu.

  • Općina Novi Grad Sarajevo kao lokalna zajednica ima obavezu informisanja građana o svim aktivnostima i dešavanjima i sredstva predviđena za tu namjenu će biti racionalno iskorištena.

 

  1. Izdaci za hardverske i softverske usluge

Obrazloženje:

Izdaci za hardverske i softverske usluge 140.000,00 KM (str. 9) što implicira prosječne mjesečne izdatke u visini 11.667,00 KM, procjenjujem da postoji prostor za uštede, potrebno raščlanjenje dostaviti na uvid i analizu.

  • U eri sveobuhvatne informatizacije općina izdvaja minimalna sredstva i neophodno je u mnogim oblastima unaprijediti djelovanje što će u narednom periodu iziskivati i povećanje izdvajanja za ove namjene.

 

  1. Rekonstrukcija i renoviranje parka

Obrazloženje:

Izgradnja manjeg dječijeg parka ili fontane sa cvijećnjakom na uglu Olimpijske ulice i ulice Hasiba Brankovića.

  • U okviru donošenja Programa sanacije dječijih igrališta na području općine, biće razmatran i ovaj prijedlog.

 

  1. Kapitalni izdaci  - projektna dokumentacija za rekonstrukciju ulice Ali-bega Firdusa sa pripadajućim instalacijama

Obrazloženje:

Predmetno se odnosi na: vodovod, kanalizaciju, ulicu, te parking mjesta.

  • U toku priprema Programa za 2022. godinu biće razmatrana mogućnost rješavanja problema u navedenoj ulici.

 

  1. Ekonomski kod 615 100 Subanalitika KAO01  „Izgradnja lifta za nepokretnu osobu“

Obrazloženje:

Iz planiranih sredstava ugraditi lift za teško bolesno i nepokretno dijete u ulici Atife Karalić 19.

  • Navedeni prijedlog će se razmatrati kroz Program izgradnja rampi i nadstrešnica za invalidna lica na području Općine.

 

  1. Rekonstrukcija i renoviranje parka u naselju Alipašino polje A faza

Obrazloženje:

Igralište za košarku i fudbal treba rekonstruisati i renovirati u naselju Alipašino polje A faza zajedno sa parkom.

Također, iniciramo sanaciju i rekonstrukciju dječijeg igrališta u ulici Nerkeza Smajlovića - Alipašino polje B faza. Dodatno planirati i izgradnju mobilijara i kompletno igralište ograditi.

  • Prilikom pripreme Programa za izgradnju i rekonstrukciju igrališta sportskih, dječijih i parkovskih površina, biće tretirani i ovi prijedlozi

 

  1. Postavljanje ogledala na uglovima ulica

Obrazloženje:

Postavljanje ogledala na krakove ulica koje izlaze na ulicu Ramiza Salčina koja se direktno priključuje A transferzali. Ova inicijativa se nalazi na listi prioriteta pune četiri godine tj. od izgradnje A transferzale. Ista nije nikada realizovana. Zbog male preglednosti vozači su prinuđeni izlaziti na saobraćajnicu bez ikakvog uvida u saobraćaj. Pomenuta ulica je izuzetno prometna, posebno u jutarnjim i poslijepodnevnim satima, dok su pješačke staze veoma uske. Izlaskom na ulicu na ovaj način ugrožavaju se građani, a pogotovo djeca koja idu u pravcu osnovne škole.

  • Obzirom da bi se ogledala trebala nalaziti na saobraćajnici koja je u nadležnosti Direkcije za ceste, općinske službe će uputiti zahtjev da se u što kraćem vremenskom periodu riješi navedeni prijedlog.

 

  1. Rekonstrukcija i investiciono održavanje infrastrukturnih objekata

Obrazloženje:

Izgradnja adekvatne mreže za fekalnu i kišnu kanalizaciju, te priključak na glavnu kanalizaciju u ul. Ramiza Salčina 358 do 372 (cca 80 m) kao i asfaltiranje iste.

  • U Prijedlogu Budžeta za 2022. godinu na poziciji kapitalnih izdataka planirana su sredstva za „Rekonstrukciju i sanaciju saobraćajnice u ulici Ramiza Salčina“ u iznosu od 120.000,00 KM.

 

  1. Udruženje porodica djece i osoba sa poteškoćama u razvoju „Dajte nam šansu“

Obrazloženje:

S obzirom na veliki broj korisnika sa Općine Novi Grad Sarajevo, kao i iz razloga jer je riječ o udruženju od posebnog značaja, smatramo da je potrebno izdvojiti sredstva u iznosu od 50.000,00 KM kako bi mogli planirati svoje daljnje aktivnosti, kao i nastavak djelovanja i pružanja usluga korisnicima sa područja Općine Novi Grad Sarajevo.

  • U Prijedlogu Budžeta za 2022. godinu uvećana je pozicija Tekući transferi za projekte nevladinih i neprofitnih organizacija humanitarnog karaktera za 30.000,00 KM kojem pripada i ovo udruženje, te po objavi javnog poziva navedeno udruženje treba aplicirati sa projektom.