Prijedlozi Kluba vijećnika Naroda i Pravde Općine Novi Grad Sarajevo među kojima su mnogi prihvaćeni te uvršteni u Budžet Općine Novi Grad Sarajevo za 2022. godinu:
Obrazloženje:
S obzirom na masovni odlazak stanovništva naše općine u inozemstvo zahtijevali smo da se u budžetu izdvoji posebna stavka na iznos od 300.000,00 KM u cilju podrške porodicama sa djecom. Uskladiti sa drugim nivoima vlasti i definisati to posebnom odlukom.
Obrazloženje:
Iznos 120.000,00 KM - izdvojiti u budžetu
c) izradu projektne dokumentacije za vodovodni sistem Rječica u iznosu od 50.000,00 KM;
d) izradu projektne dokumentacije za vodovodnu mrežu za MZ „Dobroševići“ u iznosu od 30.000,00 KM;
Također su planirana i sredstva od 200.000,00 KM za realizaciju građevinskih radova na dijelu distributivne mreže koja pripada rezervoaru „Donji Mihaljevići“ u MZ „Dobroševići“.
Obrazloženje:
a) Povećanje stavke za obuku neplivača osnovnih škola vratiti kao i prethodnih godina sa 50.000,00 KM na 75.000,00 KM;
b) Povećanje stavke za pripadnike boračke populacije vratiti kao i prethodnih godina sa 20.000,00 KM na 25.000,00 KM;
Obrazloženje:
Izrada i montaža ograde oko škole i pripadajućeg zemljišta - iznos nakon procjene vrijednosti od strane predlagača.
Obrazloženje:
Uređenje pristupnog puta za stanovništvo - ulica Mehmeda Kandelije - iznos nakon procjene vrijednosti od strane predlagača.
Obrazloženje:
Izrada projekta kanalizacione mreže u ulici Mehmeda Arapčica u iznosu od 10.000,00 KM
Obrazloženje:
Ulična rasvjeta u ulici Srđana Aleksića - potez od Bulevar M. Selimovića do pasarele (zeleni pješački most) - 30.000,00 KM
Obrazloženje:
Veći broj domaćinstava u naselju Rječica i naselju Ahatovići duži vremenski period imaju problem sa vodosnabdijevanjem. Lokalni vodovod koji je postojao ranije nije dostatan za snabdijevanje svih domaćinstava usljed širenja predmetnih naselja.
Bazeni iz lokalnog vodovoda nemaju dovoljnu količinu vode da se snabdiju sva domaćinstva, jer je nakon agresije na Bosnu i Hercegovinu izgrađen veliki broj novih stambenih objekata i hitno se moraju poduzeti aktivnosti kako bi predmetna naselja dobila vodu iz gradskog vodovoda. Potrebno je izdvojiti sredstva da se uradi projekat dovođenja vode i izgradnje rezervoara kako bi stambeni objekti bili priključeni na gradski vodovod. Planirati da se izdvoje sredstva sa svih nivoa vlasi (općinske i kantonalne) kako bi se završio projekat. Traži se posebna stavka u budžetu.
Obrazloženje:
Veći broj domaćinstava u naselju Dobroševići duži vremenski period imaju problem sa vodosnabdijevanjem. Lokalni vodovod koji je postojao ranije nije dostatan za snabdijevanje svih domaćinstava usljed širenja predmetnih naselja.
Bazeni iz lokalnog vodovoda nemaju dovoljnu količinu vode da se snabdiju sva domaćinstva, jer je nakon agresije na Bosnu i Hercegovinu izgrađen veliki broj novih stambenih objekata i hitno se moraju poduzeti aktivnosti kako bi predmetna naselja dobili vodu iz gradskog vodovoda. Potrebno je izdvojiti sredstva da se uradi projekat dovođenja vode i izgradnje rezervoara kako bi stambeni objekti bili priključeni na gradski vodovod. Planirati da se izdvoje sredstva sa svih nivoa vlasi (općinske i kantonalne) kako bi se završio projekat. Traži se posebna stavka u budžetu.
Obrazloženje:
Sredstva za ovu stavku trebaju se umanjiti u dijelu budžeta koji nije urgentan, npr., dio planiranih izdvajanja za centar Safet Zajko ili s neke druge stavke koju odredi predlagač.
Sanacija zida je neophodna jer je isti oronuo, nakrivio se i velika je mogućnost da će u potpunosti doći do devastacije asfaltnog puta ali i velikog broja kuca kojima prijeti potencijalno klizište. Od ranije je poznato da je brdo Mojmilo veoma podvodno tlo što može biti presudan faktor za pokretanje klizišta.
Preventivnim djelovanjem, dakle, sanacijom navedenog potpornog zida spriječili bismo ogromni problem ali i enormna sredstva koja bi morala biti utrošena ukoliko bi došlo do pokretanja tla.
U ranijim godinama navedeni problem je bio u prioritetima, ali nikada nije došlo do rješavanja istog. Prijedlog je da se navedena sanacija pozicionira u budžetu kao posebna stavka u iznosu od 60.000,00 KM.
Obrazloženje:
Sredstva za ovu stavku obezbijediti u dijelu budžeta koji odredi predlagač. Švrakino selo 1,2 i 3 je jedno od najstarijih dijelova Općine Novi Grad Sarajevo i smatramo da je nužno nastaviti sa rješenjem ovog višedecenijskog problema.
Obrazloženje:
Navedena ulica je jedna od najvećih ulica u MZ Švrakino 2. Izmjena glavne vodovodne cijevi je nužna jer konstantno dolazi do njenog pucanja radi čega se dolazi do ogromnih gubitaka vode ali može doći do eventualnih stvaranja klizišta na pomenutom području.
Obrazloženje:
Navedena ulica je najveća na ovom djelu općine i spaja Bojnik sa Dobroševićima. Trenutno se nalazi u vrlo lošem stanju i više nije dovoljno da se rade samo popravke jer iste vrlo brzo načine još veću štetu. Predlažemo da se ovo odredi kao jedan od značajnijih kapitalnih projekata općine i da se za istu odredi posebna stavka u Budžetu za 2022. godinu.
Obrazloženje:
Udruženje Oaza se bavi djecom sa poteškoćama u razvoju više od 50 godina. Kao najstarije ovakvo udruženje sa značajnim brojem korisnika trenutno ima problem jer u neposrednoj blizini nema parka koji mogu koristiti a postoji zemlja na kojoj se isti može izgraditi. Kao senzibilno društvo, smatramo da posebno moramo biti obazrivi prema ovoj populaciji.
Obrazloženje:
Uslijed posljedica korona virusa neosporno je da je naša privreda pretrpila ogromnu štetu. U cilju suzbijanja još većih posljedica smatramo da je nužno obezbijediti značajnu pomoć privredi ali kroz jasno definisane uslove, i to na način da kamatna stopa za privredu bude 0 % u slučaju da su zadržali broj uposlenih kao u periodu prije korona virusa, da za sva dodatna zapošljavanja Općina snosi troškove doprinosa i slično. U cilju što kvalitetnije pomoći pripremile bi se posebne odluke koje bi predvidjele da pomoć dobijaju prije svega proizvodne djelatnosti, što proizvodi dodatnu vrijednost.
Obrazloženje:
Neosporno je da je migrantska kriza značajan problem za stanovnike naše općine. Svjedoci smo svakodnevnih problema sa nasiljem migranata nad domaćim stanovništvom. Smatramo da na ovaj način općina treba pružiti simboličnu podršku i da se utroše na način za koji misle da je najpovoljniji i da će najviše doprinijeti rješavanju ovog gorućeg problema.
Obrazloženje:
Djeca koja treniraju fudbal na Dobrinji nemaju natkrivenih travnatih terena, npr. sa balonom, osim jednog koji je u privatnom vlasništvu (kod aerodroma). Situacija je takva da djeca idu u Lukavicu (lokacija La Bombonjera) i tu održavaju treninge i takmičenja. Travnati teren u centru Safet Zajko nažalost nije natkriven, tako da se samo ljeti može trenirati. Na Dobrinji ima prostora da se napravi par takvih terena sa balonima a da budu u vlasništvu općine. Tako slično imaju i opštine Ilidža, Centar i Stari grad. U određenim periodima odrastanja djece važno im je obezbijediti sportske aktivnosti, a mnogi roditelji to nisu u mogućnosti.
Obrazloženje:
Ovaj idejni projekat obuhvata postavljanje tzv. pametnih klupa i korištenja besplatne WIFI mreže, što je prijedlog realizacije u 2022. godini na lokaciji Dobrinje i šire. Dalja realizacija „tzv. pametnog grada“ koja se odnosi na rasvjetu, kante za otpatke da se nastavi u narednom periodu.
Obrazloženje:
Nedovoljan je broj parking mjesta za bicikla, pa tako na Dobrinji, gdje ima dovoljno prostora za korištenje bicikla, nema dovoljno i parkinga za bicikla. Realizacija nije zahtjevna a veoma je korisna za građane.
Obrazloženje:
Instalirane šipke i razboji nisu u potpunosti funkcionalni za korištenje jer se nalaze uz ljuljačke i tobogane gdje se manja djeca kreću te iz tih razloga nisu u punom korištenju. Shodno tome, predlažemo planiranje proširenja ili na neki način odvajanja, „street workout“ da se ne bi manja djeca našla prilikom vježbanja u blizini. Trenutno zbog takvih mogućnosti, starija omladina izbjegava korištenje postavljenih sprava. Na ovaj način se pomaže finansijski građanima, jer treba imati u vidu i troškove korištenja teretana. Također se omogućava i onima koji nisu u finansijskoj mogućnosti da plaćaju teretane, da mogu voditi računa o svom fizičkom zdravlju.
- U narednom periodu prilikom izrade dječijih i sportskih igrališta povest će se računa i o navedenom prijedlogu.
Obrazloženje:
Već odavno je planirana izgradnja bazena. Međutim, kako se nikako ista ne realizuje, ispitujući građane o ovome, ta investicija će biti neisplativa. S obzirom da je planirana izgradnja otkrivenog bazena, a imajući u vidu činjenicu da nama ljeto traje cca 2 (dva) mjeseca predlažemo revidovanje projekta za ovu investiciju te umjesto otvorenog bazena izgradnju poluotvorenog tipa bazena (tj. da se gradi i natkriveni) kako bi se djeca i ostali građani mogli kupati cijelu godinu (poput bazena na Termama). U nacrtu budžeta su planirana sredstva u iznosu od 850.000 KM. Da li sa ovim planiranim sredstvima u Budžetu za 2022. godinu završavaju realizaciju ove investicije. Ili se radi o povećanju ulaganja. Spominjanje i završavanje projekta traje 4 (četiri) godine! S obzirom da izgradnja još nije počela, te da revidiranje projekta znači rentabilnost investicije, ovu inicijativu smatramo opravdanom i korisnom za našu opštinu.
Obrazloženje:
Planirane troškove za tekuće transfere za Gerontološki centar – Dom staraca Nedžarići - predlažemo da se poveća ova stavka za 5.000,00 KM.
Obrazloženje:
Tekući transfer fondacijama za pružanje pravne pomoći pripadnicima boračke populacije, ukoliko zaista postoji realna potreba stavku bi trebalo povećati za 5.000,00 KM, jer bitno je da se ne planiraju samo „formalno“ neki troškovi.
Obrazloženje:
Predlažemo da se planirani troškovi za povratak raseljenih lica povećaju (kako bi se proces konačno završio), kao i za socijalno ugrožene kategorije na ime jednokratne pomoći, za ratne vojne invalide, za porodilje za rođenje trećeg djeteta. Ovdje se radi o „osjetljivim“ kategorijama našeg stanovništva i jednokratne pomoći su zaista nedostatne. Predlažemo da se iste povećaju barem za 20% do 30% zbog evidentnog rasta i cijena energenata i osnovnih životnih namirnica i to sve se može uraditi kroz smanjenje raznih nabavki (sredstava, kancelarijskog materijala, plaćanja komisija itd.)
Obrazloženje:
Ne vidimo opravdan razlog za znatno povećanje stavki koje je u ukupnom iznosu za obje stavke povećano za 40.000 KM. Planirana sredstva za ove stavke za 2021. godinu treba da budu dovoljna i u 2022. godini. Ne želimo da se ovakve vrijednosti iskorištavaju za predizborne kampanje i time vrijednost ovih događaja devalvira. Konačno, vrijednosti moramo početi čuvati, pa i na ovaj način.
Obrazloženje:
Tekući transferi za režijske troškove narodnih kuhinja. Predlažemo da se ova stavka poveća u iznosu od 5.000 KM, jer je došlo do enormnog povećanja ovih troškova u odnosu na 2021. i očekuje se i dalje rast.
Obrazloženje:
Ostale subvencije javnim preduzećima koje su planirane za preduzeće „Lokom“ kao tekući transferi u iznosu 750.000,00 KM - nije navedeno na šta se troškovi odnosi. Pored ovog iznosa, dodatno su planirana sredstva za ovo preduzeće sa navedenim opisima na šta se odnose (u ukupnom iznosu 420.000,00 KM). Pod stavkom subvencije javnim preduzećima – za JP „Lokom“ pod ovom stavkom planirano da se izdvoji iznos od 1.170.000,00 KM. S obzirom da su u pitanju „subvencije“, predlažemo da se prvo detaljno obrazlože planirana sredstva na ime tekućih troškova a onda vidi mogućnost eventualnog smanjenja na ime drugih, za građane bitnijih, realizacija.
Obrazloženje:
„Nabavka montažno-demontažne bine sa krovom“ i „Nabavka opreme za ozvučenje i rasvjetu bine“. Predlažemo da se planirana sredstva u ukupnom iznosu od 70.000,00 KM izbrišu iz nacrta budžeta. Naime, za svaku manifestaciju je uobičajeno da se vrši iznajmljivanje ove opreme, te shodno tome nepotrebna je kupovina. Opcija: preusmjeriti sredstva npr. na rekonstrukcije ulica, lokalnih puteva.
Obrazloženje:
Usluge štampanja materijala za sjednice Općinskog vijeća 25.000,00KM (str. 8) što implicira prosječne mjesečne izdatke u visini od 2.083,00 KM, procjenjujem da postoji prostor za uštede, potrebno raščlanjenje dostaviti na uvid i analizu.
Obrazloženje:
Izdaci za informisanje 230.000,00 KM (str. 9) što implicira prosječne mjesečne izdatke u visini 19.167,00 KM, procjenjujem da postoji prostor za uštede, potrebno raščlanjenje dostaviti na uvid i analizu.
Obrazloženje:
Izdaci za hardverske i softverske usluge 140.000,00 KM (str. 9) što implicira prosječne mjesečne izdatke u visini 11.667,00 KM, procjenjujem da postoji prostor za uštede, potrebno raščlanjenje dostaviti na uvid i analizu.
Obrazloženje:
Izgradnja manjeg dječijeg parka ili fontane sa cvijećnjakom na uglu Olimpijske ulice i ulice Hasiba Brankovića.
Obrazloženje:
Predmetno se odnosi na: vodovod, kanalizaciju, ulicu, te parking mjesta.
Obrazloženje:
Iz planiranih sredstava ugraditi lift za teško bolesno i nepokretno dijete u ulici Atife Karalić 19.
Obrazloženje:
Igralište za košarku i fudbal treba rekonstruisati i renovirati u naselju Alipašino polje A faza zajedno sa parkom.
Također, iniciramo sanaciju i rekonstrukciju dječijeg igrališta u ulici Nerkeza Smajlovića - Alipašino polje B faza. Dodatno planirati i izgradnju mobilijara i kompletno igralište ograditi.
Obrazloženje:
Postavljanje ogledala na krakove ulica koje izlaze na ulicu Ramiza Salčina koja se direktno priključuje A transferzali. Ova inicijativa se nalazi na listi prioriteta pune četiri godine tj. od izgradnje A transferzale. Ista nije nikada realizovana. Zbog male preglednosti vozači su prinuđeni izlaziti na saobraćajnicu bez ikakvog uvida u saobraćaj. Pomenuta ulica je izuzetno prometna, posebno u jutarnjim i poslijepodnevnim satima, dok su pješačke staze veoma uske. Izlaskom na ulicu na ovaj način ugrožavaju se građani, a pogotovo djeca koja idu u pravcu osnovne škole.
Obrazloženje:
Izgradnja adekvatne mreže za fekalnu i kišnu kanalizaciju, te priključak na glavnu kanalizaciju u ul. Ramiza Salčina 358 do 372 (cca 80 m) kao i asfaltiranje iste.
Obrazloženje:
S obzirom na veliki broj korisnika sa Općine Novi Grad Sarajevo, kao i iz razloga jer je riječ o udruženju od posebnog značaja, smatramo da je potrebno izdvojiti sredstva u iznosu od 50.000,00 KM kako bi mogli planirati svoje daljnje aktivnosti, kao i nastavak djelovanja i pružanja usluga korisnicima sa područja Općine Novi Grad Sarajevo.
Prijedlozi Kluba vijećnika Naroda i Pravde Općine Novi Grad Sarajevo među kojima su mnogi prihvaćeni te uvršteni u Budžet Općine Novi Grad Sarajevo za 2022. godinu:
Obrazloženje:
S obzirom na masovni odlazak stanovništva naše općine u inozemstvo zahtijevali smo da se u budžetu izdvoji posebna stavka na iznos od 300.000,00 KM u cilju podrške porodicama sa djecom. Uskladiti sa drugim nivoima vlasti i definisati to posebnom odlukom.
Obrazloženje:
Iznos 120.000,00 KM - izdvojiti u budžetu
c) izradu projektne dokumentacije za vodovodni sistem Rječica u iznosu od 50.000,00 KM;
d) izradu projektne dokumentacije za vodovodnu mrežu za MZ „Dobroševići“ u iznosu od 30.000,00 KM;
Također su planirana i sredstva od 200.000,00 KM za realizaciju građevinskih radova na dijelu distributivne mreže koja pripada rezervoaru „Donji Mihaljevići“ u MZ „Dobroševići“.
Obrazloženje:
a) Povećanje stavke za obuku neplivača osnovnih škola vratiti kao i prethodnih godina sa 50.000,00 KM na 75.000,00 KM;
b) Povećanje stavke za pripadnike boračke populacije vratiti kao i prethodnih godina sa 20.000,00 KM na 25.000,00 KM;
Obrazloženje:
Izrada i montaža ograde oko škole i pripadajućeg zemljišta - iznos nakon procjene vrijednosti od strane predlagača.
Obrazloženje:
Uređenje pristupnog puta za stanovništvo - ulica Mehmeda Kandelije - iznos nakon procjene vrijednosti od strane predlagača.
Obrazloženje:
Izrada projekta kanalizacione mreže u ulici Mehmeda Arapčica u iznosu od 10.000,00 KM
Obrazloženje:
Ulična rasvjeta u ulici Srđana Aleksića - potez od Bulevar M. Selimovića do pasarele (zeleni pješački most) - 30.000,00 KM
Obrazloženje:
Veći broj domaćinstava u naselju Rječica i naselju Ahatovići duži vremenski period imaju problem sa vodosnabdijevanjem. Lokalni vodovod koji je postojao ranije nije dostatan za snabdijevanje svih domaćinstava usljed širenja predmetnih naselja.
Bazeni iz lokalnog vodovoda nemaju dovoljnu količinu vode da se snabdiju sva domaćinstva, jer je nakon agresije na Bosnu i Hercegovinu izgrađen veliki broj novih stambenih objekata i hitno se moraju poduzeti aktivnosti kako bi predmetna naselja dobila vodu iz gradskog vodovoda. Potrebno je izdvojiti sredstva da se uradi projekat dovođenja vode i izgradnje rezervoara kako bi stambeni objekti bili priključeni na gradski vodovod. Planirati da se izdvoje sredstva sa svih nivoa vlasi (općinske i kantonalne) kako bi se završio projekat. Traži se posebna stavka u budžetu.
Obrazloženje:
Veći broj domaćinstava u naselju Dobroševići duži vremenski period imaju problem sa vodosnabdijevanjem. Lokalni vodovod koji je postojao ranije nije dostatan za snabdijevanje svih domaćinstava usljed širenja predmetnih naselja.
Bazeni iz lokalnog vodovoda nemaju dovoljnu količinu vode da se snabdiju sva domaćinstva, jer je nakon agresije na Bosnu i Hercegovinu izgrađen veliki broj novih stambenih objekata i hitno se moraju poduzeti aktivnosti kako bi predmetna naselja dobili vodu iz gradskog vodovoda. Potrebno je izdvojiti sredstva da se uradi projekat dovođenja vode i izgradnje rezervoara kako bi stambeni objekti bili priključeni na gradski vodovod. Planirati da se izdvoje sredstva sa svih nivoa vlasi (općinske i kantonalne) kako bi se završio projekat. Traži se posebna stavka u budžetu.
Obrazloženje:
Sredstva za ovu stavku trebaju se umanjiti u dijelu budžeta koji nije urgentan, npr., dio planiranih izdvajanja za centar Safet Zajko ili s neke druge stavke koju odredi predlagač.
Sanacija zida je neophodna jer je isti oronuo, nakrivio se i velika je mogućnost da će u potpunosti doći do devastacije asfaltnog puta ali i velikog broja kuca kojima prijeti potencijalno klizište. Od ranije je poznato da je brdo Mojmilo veoma podvodno tlo što može biti presudan faktor za pokretanje klizišta.
Preventivnim djelovanjem, dakle, sanacijom navedenog potpornog zida spriječili bismo ogromni problem ali i enormna sredstva koja bi morala biti utrošena ukoliko bi došlo do pokretanja tla.
U ranijim godinama navedeni problem je bio u prioritetima, ali nikada nije došlo do rješavanja istog. Prijedlog je da se navedena sanacija pozicionira u budžetu kao posebna stavka u iznosu od 60.000,00 KM.
Obrazloženje:
Sredstva za ovu stavku obezbijediti u dijelu budžeta koji odredi predlagač. Švrakino selo 1,2 i 3 je jedno od najstarijih dijelova Općine Novi Grad Sarajevo i smatramo da je nužno nastaviti sa rješenjem ovog višedecenijskog problema.
Obrazloženje:
Navedena ulica je jedna od najvećih ulica u MZ Švrakino 2. Izmjena glavne vodovodne cijevi je nužna jer konstantno dolazi do njenog pucanja radi čega se dolazi do ogromnih gubitaka vode ali može doći do eventualnih stvaranja klizišta na pomenutom području.
Obrazloženje:
Navedena ulica je najveća na ovom djelu općine i spaja Bojnik sa Dobroševićima. Trenutno se nalazi u vrlo lošem stanju i više nije dovoljno da se rade samo popravke jer iste vrlo brzo načine još veću štetu. Predlažemo da se ovo odredi kao jedan od značajnijih kapitalnih projekata općine i da se za istu odredi posebna stavka u Budžetu za 2022. godinu.
Obrazloženje:
Udruženje Oaza se bavi djecom sa poteškoćama u razvoju više od 50 godina. Kao najstarije ovakvo udruženje sa značajnim brojem korisnika trenutno ima problem jer u neposrednoj blizini nema parka koji mogu koristiti a postoji zemlja na kojoj se isti može izgraditi. Kao senzibilno društvo, smatramo da posebno moramo biti obazrivi prema ovoj populaciji.
Obrazloženje:
Uslijed posljedica korona virusa neosporno je da je naša privreda pretrpila ogromnu štetu. U cilju suzbijanja još većih posljedica smatramo da je nužno obezbijediti značajnu pomoć privredi ali kroz jasno definisane uslove, i to na način da kamatna stopa za privredu bude 0 % u slučaju da su zadržali broj uposlenih kao u periodu prije korona virusa, da za sva dodatna zapošljavanja Općina snosi troškove doprinosa i slično. U cilju što kvalitetnije pomoći pripremile bi se posebne odluke koje bi predvidjele da pomoć dobijaju prije svega proizvodne djelatnosti, što proizvodi dodatnu vrijednost.
Obrazloženje:
Neosporno je da je migrantska kriza značajan problem za stanovnike naše općine. Svjedoci smo svakodnevnih problema sa nasiljem migranata nad domaćim stanovništvom. Smatramo da na ovaj način općina treba pružiti simboličnu podršku i da se utroše na način za koji misle da je najpovoljniji i da će najviše doprinijeti rješavanju ovog gorućeg problema.
Obrazloženje:
Djeca koja treniraju fudbal na Dobrinji nemaju natkrivenih travnatih terena, npr. sa balonom, osim jednog koji je u privatnom vlasništvu (kod aerodroma). Situacija je takva da djeca idu u Lukavicu (lokacija La Bombonjera) i tu održavaju treninge i takmičenja. Travnati teren u centru Safet Zajko nažalost nije natkriven, tako da se samo ljeti može trenirati. Na Dobrinji ima prostora da se napravi par takvih terena sa balonima a da budu u vlasništvu općine. Tako slično imaju i opštine Ilidža, Centar i Stari grad. U određenim periodima odrastanja djece važno im je obezbijediti sportske aktivnosti, a mnogi roditelji to nisu u mogućnosti.
Obrazloženje:
Ovaj idejni projekat obuhvata postavljanje tzv. pametnih klupa i korištenja besplatne WIFI mreže, što je prijedlog realizacije u 2022. godini na lokaciji Dobrinje i šire. Dalja realizacija „tzv. pametnog grada“ koja se odnosi na rasvjetu, kante za otpatke da se nastavi u narednom periodu.
Obrazloženje:
Nedovoljan je broj parking mjesta za bicikla, pa tako na Dobrinji, gdje ima dovoljno prostora za korištenje bicikla, nema dovoljno i parkinga za bicikla. Realizacija nije zahtjevna a veoma je korisna za građane.
Obrazloženje:
Instalirane šipke i razboji nisu u potpunosti funkcionalni za korištenje jer se nalaze uz ljuljačke i tobogane gdje se manja djeca kreću te iz tih razloga nisu u punom korištenju. Shodno tome, predlažemo planiranje proširenja ili na neki način odvajanja, „street workout“ da se ne bi manja djeca našla prilikom vježbanja u blizini. Trenutno zbog takvih mogućnosti, starija omladina izbjegava korištenje postavljenih sprava. Na ovaj način se pomaže finansijski građanima, jer treba imati u vidu i troškove korištenja teretana. Također se omogućava i onima koji nisu u finansijskoj mogućnosti da plaćaju teretane, da mogu voditi računa o svom fizičkom zdravlju.
- U narednom periodu prilikom izrade dječijih i sportskih igrališta povest će se računa i o navedenom prijedlogu.
Obrazloženje:
Već odavno je planirana izgradnja bazena. Međutim, kako se nikako ista ne realizuje, ispitujući građane o ovome, ta investicija će biti neisplativa. S obzirom da je planirana izgradnja otkrivenog bazena, a imajući u vidu činjenicu da nama ljeto traje cca 2 (dva) mjeseca predlažemo revidovanje projekta za ovu investiciju te umjesto otvorenog bazena izgradnju poluotvorenog tipa bazena (tj. da se gradi i natkriveni) kako bi se djeca i ostali građani mogli kupati cijelu godinu (poput bazena na Termama). U nacrtu budžeta su planirana sredstva u iznosu od 850.000 KM. Da li sa ovim planiranim sredstvima u Budžetu za 2022. godinu završavaju realizaciju ove investicije. Ili se radi o povećanju ulaganja. Spominjanje i završavanje projekta traje 4 (četiri) godine! S obzirom da izgradnja još nije počela, te da revidiranje projekta znači rentabilnost investicije, ovu inicijativu smatramo opravdanom i korisnom za našu opštinu.
Obrazloženje:
Planirane troškove za tekuće transfere za Gerontološki centar – Dom staraca Nedžarići - predlažemo da se poveća ova stavka za 5.000,00 KM.
Obrazloženje:
Tekući transfer fondacijama za pružanje pravne pomoći pripadnicima boračke populacije, ukoliko zaista postoji realna potreba stavku bi trebalo povećati za 5.000,00 KM, jer bitno je da se ne planiraju samo „formalno“ neki troškovi.
Obrazloženje:
Predlažemo da se planirani troškovi za povratak raseljenih lica povećaju (kako bi se proces konačno završio), kao i za socijalno ugrožene kategorije na ime jednokratne pomoći, za ratne vojne invalide, za porodilje za rođenje trećeg djeteta. Ovdje se radi o „osjetljivim“ kategorijama našeg stanovništva i jednokratne pomoći su zaista nedostatne. Predlažemo da se iste povećaju barem za 20% do 30% zbog evidentnog rasta i cijena energenata i osnovnih životnih namirnica i to sve se može uraditi kroz smanjenje raznih nabavki (sredstava, kancelarijskog materijala, plaćanja komisija itd.)
Obrazloženje:
Ne vidimo opravdan razlog za znatno povećanje stavki koje je u ukupnom iznosu za obje stavke povećano za 40.000 KM. Planirana sredstva za ove stavke za 2021. godinu treba da budu dovoljna i u 2022. godini. Ne želimo da se ovakve vrijednosti iskorištavaju za predizborne kampanje i time vrijednost ovih događaja devalvira. Konačno, vrijednosti moramo početi čuvati, pa i na ovaj način.
Obrazloženje:
Tekući transferi za režijske troškove narodnih kuhinja. Predlažemo da se ova stavka poveća u iznosu od 5.000 KM, jer je došlo do enormnog povećanja ovih troškova u odnosu na 2021. i očekuje se i dalje rast.
Obrazloženje:
Ostale subvencije javnim preduzećima koje su planirane za preduzeće „Lokom“ kao tekući transferi u iznosu 750.000,00 KM - nije navedeno na šta se troškovi odnosi. Pored ovog iznosa, dodatno su planirana sredstva za ovo preduzeće sa navedenim opisima na šta se odnose (u ukupnom iznosu 420.000,00 KM). Pod stavkom subvencije javnim preduzećima – za JP „Lokom“ pod ovom stavkom planirano da se izdvoji iznos od 1.170.000,00 KM. S obzirom da su u pitanju „subvencije“, predlažemo da se prvo detaljno obrazlože planirana sredstva na ime tekućih troškova a onda vidi mogućnost eventualnog smanjenja na ime drugih, za građane bitnijih, realizacija.
Obrazloženje:
„Nabavka montažno-demontažne bine sa krovom“ i „Nabavka opreme za ozvučenje i rasvjetu bine“. Predlažemo da se planirana sredstva u ukupnom iznosu od 70.000,00 KM izbrišu iz nacrta budžeta. Naime, za svaku manifestaciju je uobičajeno da se vrši iznajmljivanje ove opreme, te shodno tome nepotrebna je kupovina. Opcija: preusmjeriti sredstva npr. na rekonstrukcije ulica, lokalnih puteva.
Obrazloženje:
Usluge štampanja materijala za sjednice Općinskog vijeća 25.000,00KM (str. 8) što implicira prosječne mjesečne izdatke u visini od 2.083,00 KM, procjenjujem da postoji prostor za uštede, potrebno raščlanjenje dostaviti na uvid i analizu.
Obrazloženje:
Izdaci za informisanje 230.000,00 KM (str. 9) što implicira prosječne mjesečne izdatke u visini 19.167,00 KM, procjenjujem da postoji prostor za uštede, potrebno raščlanjenje dostaviti na uvid i analizu.
Obrazloženje:
Izdaci za hardverske i softverske usluge 140.000,00 KM (str. 9) što implicira prosječne mjesečne izdatke u visini 11.667,00 KM, procjenjujem da postoji prostor za uštede, potrebno raščlanjenje dostaviti na uvid i analizu.
Obrazloženje:
Izgradnja manjeg dječijeg parka ili fontane sa cvijećnjakom na uglu Olimpijske ulice i ulice Hasiba Brankovića.
Obrazloženje:
Predmetno se odnosi na: vodovod, kanalizaciju, ulicu, te parking mjesta.
Obrazloženje:
Iz planiranih sredstava ugraditi lift za teško bolesno i nepokretno dijete u ulici Atife Karalić 19.
Obrazloženje:
Igralište za košarku i fudbal treba rekonstruisati i renovirati u naselju Alipašino polje A faza zajedno sa parkom.
Također, iniciramo sanaciju i rekonstrukciju dječijeg igrališta u ulici Nerkeza Smajlovića - Alipašino polje B faza. Dodatno planirati i izgradnju mobilijara i kompletno igralište ograditi.
Obrazloženje:
Postavljanje ogledala na krakove ulica koje izlaze na ulicu Ramiza Salčina koja se direktno priključuje A transferzali. Ova inicijativa se nalazi na listi prioriteta pune četiri godine tj. od izgradnje A transferzale. Ista nije nikada realizovana. Zbog male preglednosti vozači su prinuđeni izlaziti na saobraćajnicu bez ikakvog uvida u saobraćaj. Pomenuta ulica je izuzetno prometna, posebno u jutarnjim i poslijepodnevnim satima, dok su pješačke staze veoma uske. Izlaskom na ulicu na ovaj način ugrožavaju se građani, a pogotovo djeca koja idu u pravcu osnovne škole.
Obrazloženje:
Izgradnja adekvatne mreže za fekalnu i kišnu kanalizaciju, te priključak na glavnu kanalizaciju u ul. Ramiza Salčina 358 do 372 (cca 80 m) kao i asfaltiranje iste.
Obrazloženje:
S obzirom na veliki broj korisnika sa Općine Novi Grad Sarajevo, kao i iz razloga jer je riječ o udruženju od posebnog značaja, smatramo da je potrebno izdvojiti sredstva u iznosu od 50.000,00 KM kako bi mogli planirati svoje daljnje aktivnosti, kao i nastavak djelovanja i pružanja usluga korisnicima sa područja Općine Novi Grad Sarajevo.